S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.
Výhoda

Jsme jedni z Vás

(Tri)atleti, kteří Vám umí poradit!

Výhoda

Záruka 100% kvality

Exkluzivní, originální a funkční zboží

Výhoda

Doprava zdarma

Nad 3000 korun

Výhoda

Kamenný obchod v Praze

Zboží si vyzkoušejte a prohlédněte. Kde?

Výhoda

Jsme součástí komunity

Trénujeme a podporujeme (nejen) triatlon v Česku

Výhoda

Exkluzivní značky

Pro většinu jsme oficiálními distributory

Maličkosti, jež vám mohou pokazit triatlonový závod

18.07.2024

Maličkosti, jež vám mohou pokazit triatlonový závod

Dnešní článek, nebo lépe jen pár bodů s různými postřehy, nebude mít takzvaně hlavu ani patu a ani v něm nehledejte nějakou posloupnost. Půjde jen o pár drobností, které se vám mohou přihodit, když si na ně nedáte pozor, a které ve svém důsledku mohou znamenat celkem velké komplikace, zvláště u dlouhého triatlonu. Každý rok udílím před závody, především Ironmany, spoustu rad mým svěřencům, které se snažím na tyto závody připravit. Takže tady jsou některé z nich, které by se mohly hodit i vám, a těm zkušenějším třeba jen pro připomenutí.


- nepoužívejte v závodě nic, co nemáte předem vyzkoušeno - materiál, výživa, oblečení, obutí atd. Nestane se vám potom, že v úzkém dresu nebo kombinéze nemůžete při běhu dýchat, že se vám po gelu udělalo nevolno, začaly vás tlačit nové boty, kapsička na rám s výživou vás dře do stehen, při dešti přestal brzdit disk a vysoké karbonové ráfky, po pár metrech plavání se vám zamlžily brýle, guma s číslem vás tlačí nebo naopak padá, tlačí vás půjčená časovkářská přilba, u kalhot vás po chvíli šlapání dře vložka, lahve z košíku za sedlem jste ztratili na prvním přejezdu a já nevím co ještě

- kolo zkontrolujte, a zvláště pokud jste dělali nějaké úpravy, vše pořádně dotáhněte, před uložením do depa zkontrolujte řazení a zařaďte si optimální převod (pokud není výjezd do kopce, tak vždy velký převodník a některý z větších pastorků vzadu (neriskujete pád řetězu hned při prvním řazení na „velkou“) Neměňte nastavení, na které jste dlouhodobě zvyklí, těsně před závodem

- zkontrolujte si (dlouhý TT) rezervu, a to zvláště jestli délka ventilku a nebo nástavce odpovídá vašim použitým vysokým ráfkům, a také bombičku, zda není prázdná (vozte pro jistotu dvě bombičky, ve stresu a spěchu se vše nedaří napoprvé)

- poté co umístíte různé tyčinky, gely, stimulanty, pití, rezervu a další výbavu na vaše kolo, zkuste se s ním projet, nejlépe po silnici, která odpovídá té nejhorší na trati, abyste se ujistili, že o polovinu věcí vzápětí nepřijdete

- nezapomeňte před závodem nahustit pneumatiky na odpovídající tlak. Pokud je extrémní horko, nehustěte pneumatiky na dovolené maximum, ale nechejte nějakou rezervu

- pokud hrozí déšť, umístěte běžecké bory v depu do igelitového sáčku, zvolte barevnost skla brýlí odpovídající podmínkám a vyzkoušejte si kam s brýlemi, pokud byste byli nuceni je v průběhu cyklistiky sundávat

- plavecké brýle si neutahujte více, než na co jste zvyklí v tréninku, jinak vás po čase začnou nepříjemně tlačit. Brýle si dávejte raději pod čepičku, pokud o ně nechcete přijít ve startovní strkanici nebo na některé z bójek.

- namažte si vazelínou nebo speciálním krémem (gesos, bodyglide) všechna místa, kde dochází k nadměrnému tření - krk pod neoprenem, podpaží, oblasti švů u kombinézy nebo dresu, třísla a intimní partie, a to zvláště když plavecká část probíhá v moři. Odřeniny, do kterých zatéká sůl ve formě potu, nejsou ničím příjemným.

- pokud máte dlouhé nehty, nebo ostré paty, proveďte předzávodní pedikúru, jinak o nehty při dlouhém triatlonu můžete přijít a na patách si uděláte pořádné puchýře (mohl bych vyprávět zážitky z mých prvních Ironmanů)

- na start nejděte ani s plným žaludkem, ani hladoví. Poslední větší jídlo s odstupem 2-3hod., 30min. před startem ještě energetická tyčinka a 15min. speciální předzávodní želé (PRE). Vše mějte ale vyzkoušeno a neexperimentujte až před samotným závodem. Na start byste měli jít samozřejmě odpočatí a s maximálně doplněnými zásobami glykogenu.

- dobře si vyzkoušejte činnosti jako zapínání přilby, vysvlékání neoprenu, obouvání treter za jízdy (pokud praktikujete) a jejich vyzouvání a další činnosti v depu, které byste měli mít téměř zautomatizované

- pokud máte možnost seznámit se s tratí, udělejte to. Není vůbec od věci absolvovat poučení před závodem. Čím méně věcí vás v závodě překvapí, tím lépe.

- pokud pálí sluníčko a zvláště jste li v oblasti se silnou intenzitou záření, je potřeba se po plavání pořádně namazat opalovacím krémem s vysokým ochranným faktorem. Je li počasí naopak nevlídné, mějte připraveno oblečení - neoprenové návleky, rukávky, větrovka apod., dle daných podmínek. Zvažte i ochranné pomůcky proti slunci - čepička, bílé rukávky apod. Příslušným klimatickým podmínkám je dobré přizpůsobit i barvu dresu, kdy například černá, při havajské výhni, není právě ideální.

- ve velmi teplých a vlhkých destinacích nezapomeňte na solné tablety nebo konzumaci nápojů s minerály a to nejen v samotném závodě, ale už před ním (tzv.zasolování), pravidelné doplňování tekutin a energie je samozřejmostí. V kapsičce poslední záchrany by neměl chybět kromě solných tablet ani rychlý gel, případně nějaký stimulant. Někdy se osvědčí i prášek proti bolesti, když se tělo rozhodne stávkovat.

- dobře si zapamatujte své místo v depu! Plné, poloprázdné a prázdné depo, nebo depo plné lidí vypadá pokaždé jinak a občas zabloudí i ti zkušení

- na kole mějte stále jednu „rezervní“ plnou lahev pro případ, že se vám nepodaří chytit lahev s pitím na občerstvovačce. Absolvovat 20km bez vody v teplém podnebí může být smrtící.

- před startem je potřeba se rozcvičit a poté udržovat v teple, stejně tak za cílem, pokud zrovna nepálí sluníčko, rychle do tepla a doplnit energii

Blog

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

YzA4Mjk2N