S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.
Výhoda

Jsme jedni z Vás

(Tri)atleti, kteří Vám umí poradit!

Výhoda

Záruka 100% kvality

Exkluzivní, originální a funkční zboží

Výhoda

Doprava zdarma

Nad 3000 korun

Výhoda

Kamenný obchod v Praze

Zboží si vyzkoušejte a prohlédněte. Kde?

Výhoda

Jsme součástí komunity

Trénujeme a podporujeme (nejen) triatlon v Česku

Výhoda

Exkluzivní značky

Pro většinu jsme oficiálními distributory

V čem letecky přepravovat silniční nebo časovkou kolo

25.03.2025

V čem letecky přepravovat silniční nebo časovkou kolo

V čem přepravovat svoje kolo

 

Cesta do tepla na kemp, nebo cesta na závody v triatlonu s sebou obnáší i přepravu kola. Myšleno samozřejmě letecky. Pokud jedete jen na prodloužený víkend a potřebujete mít k dispozici jen silničku, můžete v dnešní době ušetřit čas přípravy kola na cestu a v cílové destinaci (zvláště pokud jde třeba o Mallorku) si kolo půjčit. Těch půjčoven jsou tam mraky a protože jsou většinou německé, nenabízejí žádné kostitřasy, ale často si máte možnost půjčit i lepší kolo než máte sami doma. Takže s sebou jen cyklistické tretry a pokud používáte nějaké nestandardní pedály, tak raději přibalte i je.

Pokud potřebujete převézt na závody svoji časovku, pak nezbývá než zvolit jednu z variant-krabice, pevný kufr-skelet, cestovní taška s rámem uvnitř. Každá varianta má svoje výhody i nevýhody a během svého závodění jsem vystřídal postupně všechny možnosti. Není to tak, že pokud je kolo v umělohmotném kufru s pevným skeletem, budou se k němu při přepravě chovat lépe než ke krabici. Spíše naopak. Uražená kolečka a další drobnosti jsou naprosto běžné.

 

Co může rozhodovat jsou váhové limity do různých destinací a u různých leteckých společností. Pevný skeletový kufr sám o sobě dost váží a kolo do něj většinou musíte více rozložit než do krabice, kam dáte kromě kola ještě spoustu dalších věcí.

Dalším kritériem je, jestli letíte jedním letadlem až do cíle, nebo letíte dál s jedním či více přestupy. Zatímco na jednorázovou cestu není krabice problém, pro cesty kde se kolo přendává z letadla do letadla je opravdu vhodnější kufr nebo taška s rámem pro uchycení kola.

 

Pokud zvolíte krabici, doporučuji vždy velkou od MTB aby nebylo nutné vyndávat zadní kolo. Do vidlice předního nezapomeňte dát rozporku a pokud zadní kolo vyndáváte tak i do zadní stavby a patku obalte. To jsou nejnáchylnější věci na poškození při přepravě. Rám kola je také dobré obalit do zateplení pro roury a krabici vystlat oblečením a dalšími věcmi které vám ušetří místo v tašce, z měkkého materiálu. Krabici minimálně zespoda oblepte páskou, kdyby zůstala někde stát v mokru. Variantou nejvíce ušetříte na váze a do krabice s kolem dáte spoustu dalších věcí aniž by byl překročen váhový limit.

Kdo cestuje častěji a na delší vzdálenosti, má většinou k dispozici kufr nebo tašku s rámem. Pevný kufr kolo sice nejlépe ochrání, ale jeho nevýhodou je, že do něj musíte kolo nejvíce rozložit a posléze kolo zase složit. Proto nejčastější variantou, ke které většina cyklistů a triatlonistů dospěje, je taška na kolo s ochranným rámem uvnitř.

Výběr už je dnes poměrně slušný, takže je jen na vás, kolik chcete do tašky investovat. Takže šťastnou cestu a vydařený závod nebo přípravný kemp.

Blog

Vytvořeno systémem www.webareal.cz

NzdmY