Vyrábíme rám jako kdyby to byla bojová stíhačka
Použitý karbon splňuje nároky pro použití v letectví, přesto ho pro delší než krátké polety raději nepoužívejte. Říkáme tomuhle přístupu Air Wing Resin System. Stejně jako křídla bojových stíhaček musí odolat zátěži 1,4 machu, tedy 1,4 násobku rychlosti zvuku, klademe na naše rámy stejné nároky. Nechceme nikoho podceňovat, ale takhle rychle na kole asi nepojedete. I tak můžete být v klidu – rám tuhle zátěž v pohodě vydrží.
Proces výroby je tak trochu věda
Každý rám používá technologii tvarování rámu EPS (Expandable Polystyrene System), kdy jsou vrstvy karbonu položeny na polystyrenové jádro. To se vlivem působení tepla při tvrzení roztahuje až na 10 násobek svého původního objemu a pomáhá vytlačit maximum přebytečné pryskyřice z konstrukce. Díky tomu je možné vyrobit pevnější a lehčí rám. Po ukončení tvrzení je polystyrenové jádro z vnitřku rámu beze zbytku odstraněno chemickou cestou. Vnitřní strana je díky tomu dokonale hladká a bez zbytků materiálu. Kdyby šel rám otočit naruby, bude vypadat stejně dobře jako zvenku.
Jako materiál je použit UMH (Ultra High Modulus) karbon, to znamená, že stačí méně karbonu aby bylo dosaženo stejné tuhosti jako u méně kvalitních vláken. Při pokládání jednotlivých vrstev dosahujeme různých vlastností dané části rámu tak, že se prepreg (předimpregnovaná vlákna) různí podle toho, jakou sekci zrovna modelujeme. Proto jsou části které mají být pevné opravdu pevné. A části které mají pružit nebo pohlcovat vibrace dělají přesně tohle. A to dokonce jen v požadovaném směru. Rám se díky tomu chová jak jezdec potřebuje – správná kombinace pevnosti, torzní tuhosti, odolnosti a pružnosti.
Kompozit je doplněn o karbonová nanovlákna (CNT), která zvyšují výslednou pevnost a snižují hmotnost hotového výrobku. Nanovlákna rovněž snižují riziko skrytých bublin a prasklin, které mohou v budoucnosti způsobit selhání materiálu. Odolnost materiálu při nárazu je díky CNT o 20% vyšší, než u standardního kompozitu.
Tohle se děje v jedné formě (All In One Molding). Žádné části rámu tak nejsou vyráběny a kompletovány zvlášť. Vše se vytvrdí jako jeden celek. Díky absenci spojů se snižuje váha a potenciální chybovost.
Všechny uvedené metody činí každý vyrobený rám odolnějším, pevnějším a trvanlivějším. Přesně to, co od karbonu chcete. Zároveň to znamená méně vyhozených vadných rámů ve výrobě – a tedy nižší cenu finálního produktu.
Ultrazvuková kontrola
Každý rám je ve výrobě zkontrolován neinvazivní ultrazvukovou technologií jako prevence skrytých prasklin. Díky tomu výrobu opouštějí jen rámy, které jsou ve 100% stavu. A to i v případech, které lidské oko neodhalí. Mašina se nemýlí.
Vlastní výzkum a vývoj
Pardus se může chlubit 3 testovacími centry, která neustále pracují na vylepšování technologie. Rovněž zde probíhá zátěžové a nárazové testování.
Komponenty | |
---|---|
Rám | Pardus, celokarbonový |
Velikost rámu | 700C x 470, 490, 520, 540, 560, 580, 610 |
Vidlice | Pardus, celokarbonová |
Sedlovka | Pardus, karbon, aerodynamická |
Řídítka | Pardus Carbon |
Představec | FSA, hliník |
Kola | Pardus (hliník, plášťová) |
Počet rychlostí | 22 |
Kliky | Shimano 105 R7000 50–34T |
Kazeta | Shimano 105 R7000 11–28T |
Přesmykač | Shimano 105 R7000 |
Přehazovačka | Shimano 105 R7000 |
Řazení | Shimano 105 R7000 |
Brzdy | Shimano 105 R7000 |
Sedlo | Velo / Selle Italia |
Kola jsou dostupná v barevné kombinaci červená-černá, černá, žlutá-černá, zelená-černá.
Model | Výbava | Kola | Cena |
---|---|---|---|
Spark | Shimano 105 | Pardus (hliník, plášť) | 44 900 Kč / 1 680 € |
Spark Disc | Shimano 105 | Pardus (hliník, plášť) | 52 900 Kč / 1 990 € |
V ceně je zahrnuto obutí.
OBLÍBENÉ
regenerační rozpustný nápoj